Dagen i linköping
2008-07-25 / 22:06:58 / Allmänt

Idag har mamma, jag, Nathalie o Nova varit i linköping o tittat runt.
Vi började dagen med att åka runt 9- halv 10 tiden och då åkte vi till gamla linköping för att kolla på djuren. Blev ganska besviken då både jag o mamma trodde att man skulle få gå in till getterna och klappa dom men några getter orkade vi inte ens leta reda på då dom var typ 2 km bort. Så vi nöjde oss med kaniner, höns och hästar. Nathalie hade jätte kul, en höna snodde hennes napp, hahaha! Men vi fick tillbaka den då mamma gick och sa till. Sen gick vi bort till hästarna där jag föll pladask för en pinto. Saknar att hålla på med hästar men jag skulle aldrig orka göra det nu. Sen gick vi för att ta en liten picknik på gräset. Jätte mysigt och det var skönt för nathalie o nova att stäcka ut benen lite och krypa/sitta på marken. Efter ett tag så gick vi till cloettaboden o köpte en låda center o pelle kulor eller vad dom heter :P Tack mamma dom är jätte goda. Dock så klarade inte centern sig i våran kylväska utan det blev en stor center av alla små center bitarna. Men jag kan äta med sked :P Sen bar det av ner till centrum. Där gick vi o kollade lite då jag hittade ett par jätte söta skor till Nathalie, som mormor sedan köpte till det bortskämda barnbarnet ;P Tack återigen för skorna mamma! Efteråt så gick vi för att försöka hitta ett ställe att äta på, fan dom hade bara pyttesmå caféer där man antingen inte fick plats med vagnen, proppfullt eller så verkade dom inte ha så mycket mat där utan mest mackor, och jag och mamma var hungriga så vi ville ha riktig mat.. men ändå inte mc donkan. Tillslut så hittade vi ett mysigt ställe där vi beställde fläskfile (black & white) med potatis! SÅÅ gott! Även fast vi var 5 minuter efter lunchen så fick vi lunch erbjudandet. Dit kommer jag gå o äta nästa gång jag är i linköping kan jag lova! Sen gick vi till 3-butiken o köpte en ny mobil till mig :D Så snart får ni härliga sms av mig med nya nummret :) Sen började vi röra oss mot bilen, var tvungen att åka hem för emil skulle åka o köpa en ny dataskärm eftersom att Calle skulle ha tillbaka sin som vi hade lånat för längesen. Nu är nya skärmen uppe, Nathalie sover, Emil är hos Calle o jag njuter av att få sitta i lugn o ro framför datorn.

Imorgon fyller pappa år, tyvärr ska jag inte dit men han ska få ett grattis iaf :) Bara för att jag älskar honom ;P Annars så ska vi försöka ta oss till badhuset med nathalie imorgon. Hoppas att vi kommer iväg o att det är fint väder, då blir det glass efteråt. Nathalie älskar ju att bada så det blir kul för henne. Annars händer det inte så mycket i helgen.

Ha en härlig kväll/helg! Här kommer lite bilder från dagen!

Puss o kram

     nya skorna

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: